Viime viikonloppuna taphtui jotain, mitä en enää uskonut koskaan Nipan kanssa kokevani! Olin ilmoittanut Nipan Euran ryhmänäyttelyyn mielenkiinnosta, että huomaako vieras tuomari Nipan liikkeissä vielä jotain häikkää, kun omasta mielestä Nipa liikkui aika hyvin. Uroksia oli ilmoitettu 8, mutta paikalla oli 7. Narttuja oli ilmoittetttu 10, mutta niitä oli 9 paikalla. Nipa käyttäytyi äärimmäisen hyvin näyttelyalueella ja kehässä. En voi olla kuin ylpeä siitä! Tuomari antoi Nipalle erin ja olin pakahtua ilosta!  Sitten Nipa meni ja sijoittui ekaksi avoimessa luokassa ja sai SA:n! Paras uros kehässä potti sitten repesikin, sillä tuomari sijoitti Nipan ekaksi! Eikä siinä kaikki, Nipa oli vielä loppujen lopuksi ROP! Kaikenkaikkiaan saalis siis; AVO ERI1 PU1 SERT ROP!!  Mä olin niiiin häkeltynyt ja ihmeissäni, enkä voinut asiaa uskoa todeksi, enkä oikein vieläkään. Mä olin niin kertakaikkisen onnellinen, että kaikkien vaikeuksien jälkeen Nipa palkittiin näin.

Nipa sai siis kolmannen ja viimeisen sertinsä, joilla nyt ei tod.näk. käyttöä koskaan ole, mutta jotka kyllä merkitsevät mulle paljon. Tämä näyttely jäi Suomen kamaralla Nipan viimeiseksi, koska mitään yritettävää ei enää ole ja tähän on äärimmäisen hyvä lopettaa Nipan näyttelyura! Masi jatkakoon isoveljensä jalan jäljissä.

(Kuva Jaana Rantala) Äidin suklaasilmäkullamurupuppelipoika näyttelypäivänä

Masikin on urakoinut, mutta omalla alallaan.  Hän oli yksi päivä päättänyt tutustua roskiskaapin sisältöön ja kotiin tullessani, oli keittiön lattialle levitetty sekajätteen, metallijätteet ja kaikki muu mitä kaapista löytyi. Olipa sinne roskien joukkoon vielä kustu.. Biojäteastia ei onneksi sillä hetkellä ollut kaapissa. Nyt kaapin ovissa on lapsiturvalukko, jonka tosin unohdin laittaa paikalleen yksi aamu ja heti oli poika tutkimassa kaapissa..

Masipa ei tästä lannistunut, vaan päätti tutkia seuraavaksi tiskikoneen sisällön ja otti keittiön pöydältä (miten se sinne ylettyi on mysteeri!) mun "pyhäkahviastiaston" lautasen, joka tietenkin meni rikki.  MIelenkiinnolla odotan nyt, koska oppii jääkaapin oven avamaan..

Ekat rokotukset haettiin viime viikolla ja Masi pääsikin sitten Nipan treenireissulle mukaan ihmettelemään suurta maailmaa.